Oima-käyttäjien verkkokoulutukset
Oima on henkilökohtaisen avun työnantajan ja henkilökohtaisen avustajan sähköinen palvelu avustajan palkanmaksutietojen syöttämistä varten.
Järjestämme Oima -verkkokoulutuksia Keski-Suomen hyvinvointialueen henkilökohtaisen avun työnantajamallin asiakkaille sekä henkilökohtaisille avustajille.
Voit lukea lisää Oima-palvelusta verkkosivuillamme.
Oiman järjestämät peruskäyttökoulutukset syksyllä 2025
Oima järjestää syksyn aikana Oiman peruskäyttökoulutuksia. Koulutukset on suunnattu erityisesti henkilökohtaisen avun työnantajille, mutta työntekijät ja hyvinvointialueen edustajat ovat tervetulleita tulemaan linjoille.
Koulutusten sisältö
Intro Oiman käyttöön 15 min
- Kouluttajien esittäytyminen
- Mikä Oima on?
- Miten saavutettavuus toteutuu Oima-palvelussa?
- Sisäänkirjautuminen Oimaan
Oiman Demoympäristö 25 min
- Miten saan Oimaan tunnukset käyttöön?
- Työsopimus pitää olla voimassa ennen kuin pääsen syöttämään/hyväksymään tunteja
- Työntekijän tietojen tarkastus
- Tuntien hyväksyntä
- Työsopimuksen tarkastelu
- Työntekijälle maksetut palkat
Kysymysosio 15 min
- Käydään läpi ennakkoon tulleet kysymykset ja nyt saa aukaista myös mikkiä!
Muuta 5 min
- Tulevat koulutukset
- Oiman ohjeet
Koulutusten aikataulu ja ilmoittautumislinkit:
Aika: Tiistaina 21.10. Klo 16-17
- Linkki ilmoittautumiseen. (Ilmoittaudu viimeistään 20.10.)
Aika: Tiistaina 11.11. Klo 17-18
- Linkki ilmoittautumiseen. (Ilmoittaudu viimeistään 10.11.)
Aika: Tiistaina 2.12. Klo 16-17
- Linkki ilmoittautumiseen. (Ilmoittaudu viimeistään 1.12.)
Aika: Tiistaina 16.12. Klo 16-17
- Linkki ilmoittautumiseen. (Linkki ilmoittautumiseen 15.12.)
Tervetuloa mukaan!
Lisätiedot koulutuksista: info@oima.fi
Kevään 2025 koulutuspäivät
Koulutukset järjestetään Teams-yhteydellä.
Koulutuksissa mukana kokemusasiantuntija Jarkko Manninen, Pihtipudas, joka tiiivistää Oiman käyttämisen: “helpompi, kuin luulisi”.
Koulutusten aikataulut
Koulutuskertojen sisällöt ovat samat jokaisella kerralla, joten sinun tarvitsee osallistua vain yhteen koulutuskertaan.
Kaikki koulutukset ovat kello 14.00–15.30.
- tiistai 8.4.2025
- torstai 15.5.2025
- tiistai 3.6.2025
Koulutuksen sisältö
Henkilökohtaisen avun työnantajamallin asiakkaat:
- Palveluun kirjautuminen ja tunnistautuminen pankkitunnuksilla
- Työntekijän työajan seuraaminen ja kirjaaminen
- Työntekijän tekemien kirjausten korjaaminen
- Työntekijän kirjaaman työajan hyväksyminen
- Avustustuntien seuraaminen
- Voimassa olevien työsopimusten tarkistaminen
- Työntekijöiden lomakertymä
- Omat työnantajan vakuutukset
Henkilökohtaiset avustajat:
- Palveluun kirjautuminen ja tunnistautuminen pankkitunnuksilla
- Työajan kirjaaminen meneillään olevalle palkkajaksolle
- Monisyöttö, lisät, sairauspoissaolot, vuosilomapäivät, muut poissaolot ja palkkajakson lisätoiminnot
- Kirjatun työajan hyväksyminen
- Omien työsopimusten tarkastelu
- Palkkalaskemien ja työaikakirjauksien tarkastelu
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu koulutuksiin viimeistään kahta päivää ennen osoitteeseen havu.keskus@hyvaks.fi. Kerro viestissäsi, mihin verkkokoulutuspäivään aiot osallistua. Lähetämme sähköpostisoitteeseesi Teams-linkin, jolla voit osallistua koulutukseen.
Tervetuloa!
Lisätietoja
- Henkilökohtaisen avun keskus, arkisin klo 9–11 ja klo 13–14 p. 014 266 3906 tai sähköpostilla havu.keskus@hyvaks.fi
- Henkilökohtaisen avun keskuksen verkkosivut