Jos haluat antaa palautetta saamastasi hoidosta ja kohtelusta, voit tehdä sen anna palautetta -sivulla.
Lomakkeet
Vaaratapahtumailmoitus
Tee sähköinen ilmoitus vaaratapahtumasta tästä
Jos huomaat puutteita asiakas- tai potilasturvallisuudessa, ota asia puheeksi kertomalla havaintosi heti suoraan henkilökunnalle. Paperinen ilmoituslomake ja palautuskuori löytyvät jokaisen osaston tai poliklinikan aulasta ilmoitustaulun läheisyydestä. Voit myös pyytää ilmoituslomakkeen henkilökunnalta. Ilmoituslomakkeen voit myös tulostaa tästä.
Voit tehdä ilmoituksen nimettömänä. Halutessasi voit ilmoittaa siinä yhteystietosi, jolloin sinuun voidaan myöhemmin ottaa yhteyttä tapausta selviteltäessä.
Asiakkaan, potilaan tai läheisen tekemät vaaratilanneilmoitukset tallentuvat sähköiseen järjestelmään, josta ne ohjautuvat potilasturvallisuuskoordinaattorille. Hän käsittelee kaikki ilmoitukset luottamuksellisesti.
Ilmoitusten käsittelyssä painopiste on asiakas- ja potilasturvallisuuden parantamisessa ja toiminnan kehittämisessä. Henkilökohtaista hoitoa koskevia kysymyksiä ei käsitellä tämän vaaratilanneilmoitusjärjestelmän kautta.
Ikääntyneiden palveluiden lomakkeet
- Hakemus ikääntyneiden palveluihin (pdf)
- Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeessa olevasta henkilöstä, yli 65-vuotiaat (pdf)
- Kuljetuspalveluhakemus (pdf)
- Korvaushakemus rintamaveteraanin kuljetukseen liittyvästä matkakustannuksesta (pdf)
- Asiakasmaksun alennushakemus (pdf)
Sähköinen Oma arvio -lomake
Lomake on tarkoitettu itsearviointiin ikääntyneen tai muuten arjessa apua tarvitsevan henkilön avun tarpeen ja saatavilla olevien palvelujen kartoittamiseksi. Vastatkaa kysymyksiin parhaan tietonne mukaisesti. Jos vastaatte läheisen puolesta, ajatelkaa hänen tilannettaan. Täytetyn lomakkeen voi lähettää eteenpäin asiakasohjaajalle, mutta se ei ole välttämätöntä. Jos lähetätte lomakkeen, asiakasohjaaja ottaa teihin yhteyttä 7 arkipäivän sisällä.
Huoli-ilmoitus
- Sosiaalihuoltolain mukainen huoli-ilmoitus.pdf
- Voit palauttaa huoli-ilmoituksen lähimpään sosiaalitoimistoon.
- Jyväskylän, Muuramen, Laukaan, Hankasalmen, Jämsän ja Petäjäveden asukkaat voivat jättää sähköisen huoli-ilmoituksen Omapalvelussa.
Ilmoitus terveysaseman valinnasta
Muistutukset
- Potilaan hoitoon tai kohteluun liittyvä muistutus pdf)
- Sosiaalihuollon asiakkaan muistutuslomake (pdf)
Voit myös palauttaa muistutukset sähköisesti turvapostilla:
- Täytä ja tallenna lomake koneellasi
- Mene osoitteeseen turvaposti.hyvaks.fi
- Tunnistaudu turvapostiin
- Lähetä lomake turvapostin liitteenä vastaanottajalle "Hyvaks Kirjaamo".
Omaishoidontuen hakemus
- Omaishoidontuen hakemus, yli 18-vuotiaat (pdf)
- Omaishoidontuen hakemus, kehitysvammaiset ja alle 18-vuotiaat.pdf
Lastensuojeluilmoitus
- Lastensuojeluilmoitus (pdf) terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivuilla.
- Lastensuojeluilmoituksen voit palauttaa sosiaalitoimistoosi.
- Lisätietoja lastensuojeluilmoituksesta THL:n sivuilta.
- Jyväskylän asukkaat voivat jättää sähköisen lastensuojeluilmoituksen Omapalvelussa.
Täydentävän ja tai ehkäisevän toimeentulotuen hakemuslomake
Hautausavustushakemus
Mielenterveys- ja päihdepalveluasuminen
Vammaispalvelujen lomakkeet
- Vammaispalveluhakemus (pdf)
- Asumispalveluhakemus (pdf)
- Asunnonmuutoshakemus (pdf)
- Hakemus avustajaan liittyvistä kustannuksista (pdf)
- Hakemus kehitysvammaisten päivä- ja työtoimintaan (pdf)
- Henkilökohtaisen avun hakemus, vammaispalvelut (pdf)
- Kuljetuspalveluhakemus, vammaispalvelut (pdf)
- Vaikeavammaisten kuljetuspalvelu opiskelu- ja työmatkoihin (pdf)
- Vaikeavammaisten kuljetuspalvelu asiointi- ja virkistysmatkoihin (pdf)
- Vammaispalvelujen asiakasmaksujen alennus- ja poistohakemus (pdf)
Henkilökohtainen apu
- Henkilökohtainen apu - työtuntilista.pdf
- Työsopimuspohja, henkilökohtainen apu.pdf
- Vaihtelevan työajan sopimuspohja, henkilökohtainen apu.pdf
- Valtakirja, sijaismaksajapalvelu, henkilökohtainen apu.pdf
Pyydä apua -nappi
Matalan kynnyksen sähköinen yhteydenottolomake nuorille ja perheille.
Tietopyynnöt
Tietopyyntölomakkeet voit palauttaa postitse osoitteeseen Keski-Suomen hyvinvointialueen kirjaamo, Viitaniementie 1 A, 40720Jyväskylä.
Voit myös palauttaa pyynnöt sähköisesti turvapostilla:
- Täytä ja tallenna lomake koneellasi
- Mene osoitteeseen turvaposti.hyvaks.fi
- Tunnistaudu turvapostiin
- Lähetä lomake turvapostin liitteenä vastaanottajalle "Hyvaks Kirjaamo".
Keski-Suomen hyvinvointialueen asiakirja- ja tietopalveluhinnasto (pdf)
Tietopyyntölomakkeet:
- Tarkastuspyyntö asiakasrekisteriin.pdf
- Tällä lomakkeella voit pyytää omat asiakastietosi sosiaalihuollosta.
- Tarkastuspyyntö potilasrekisteriin.pdf
- Tällä lomakkeella voit pyytää omat potilastietosi.
- Oikaisupyyntö asiakasrekisteriin.pdf
- Lomakkeella voit pyytää virheellisten asiakastietojesi korjaamista sosiaalipalveluissa.
- Oikaisupyyntö potilasrekisteriin.pdf
- Lomakkeella voit pyytää virheellisten potilastietojesi korjaamista
- Lokipyyntö.pdf
- Tällä lomakkeella voit pyytää tiedon siitä, ketkä ovat käsitelleet asiakas- ja/tai potilastietojasi.
- Selvityspyyntö asiakas-ja potilastietojen käsittelystä.pdf
- Voit pyytää lisäselvitystä asiakas- ja potilastietojesi käsittelystä, mikäli käsittelyyn liittyy saamiesi lokitietojen perusteella epäselvyyksiä.
- Tietopyyntö vainajan asiakastietoihin.pdf
- Tietopyyntö viranomaisen asiakirjoihin.pdf