Hyppää pääsisältöön

Palvelemme vappupäivänä 1.5. sunnuntain aukioloaikojen mukaisesti. Sairaanhoitajan chat palvelee myös vappupäivänä klo 10–16.

Lue lisää.

E-laskut, suoramaksut ja käteismaksut

E-lasku

Keski-Suomen hyvinvointialue kannustaa asiakkaitaan ja potilaitaan vaihtamaan paperilaskunsa e-laskuun. E-lasku on paperilaskua ekologisempi, turvallisempi ja nopeampi, sillä lasku saapuu lähes välittömästi verkkopankkiin, eikä esimerkiksi katoa postissa tai kotona. Laskun pääsee näkemään omilla verkkopankkitunnuksilla tunnistautumalla, joten riski laskun päätymisestä vääriin käsiin pienenee merkittävästi ja lasku on myös aina saatavilla omassa verkkopankissa omasta sijainnistasi riippumatta. E-laskun käyttö nopeuttaa ja helpottaa myös laskun maksamista, sillä laskun tietoja, kuten tilinumeroa ja viitetietoja ei tarvitse erikseen näppäillä.    

Toimi näin, jos haluat vaihtaa paperilaskusi e-laskuksi

  • Kirjaudu omaan verkkopankkiisi ja valitse laskujen lähettäjäksi Keski-Suomen hyvinvointialue
  • Aktivoi e-laskutilaus henkilötunnuksesi avulla.
    • Henkilötunnus täytyy olla virallisessa muodossa, ja mikäli henkilötunnuksessa on kirjain, se täytyy kirjoittaa isolla kirjaimella.
  • Jatkossa saat hyvinvointialueen laskut e-laskuna

Suoramaksusopimuksen tekeminen pankissa

Neuvontaa suoramaksusopimuksen osalta voit tiedustella omasta pankistasi. Suoramaksusopimukseen tarvittavat tiedot:

  • Laskuttajan nimi: Keski-Suomen hyvinvointialue
  • Laskuttajan y-tunnus: 3221318-2
  • Laskuttajan tilinumero IBAN : FI42 5290 0220 7695 80
  • BIC: OKOYFIHH
  • Laskutusaihe: laskutus
  • Suoramaksun yksilöintiviite: henkilötunnus (HETU)

Alla on kuvattu esimerkit Osuuspankista ja Nordeasta.

Osuuspankin asiakas, voit tehdä valtuutuksen seuraavasti:

  • Puhelimitse senioreiden asiakaspalvelussa 010 252 9627, palvelu auki arkisin klo 9–16
  • Puhelimitse OP:n asiakaspalvelussa 0100 0500, palvelu auki arkisin klo 8–16
  • tai käymällä lähimmässä OP:n konttorissa

Puhelun hinta: 0,0835 €/puhelu + 0,167 €/min. Hinta koskee myös jonottamista.

Nordean asiakas, voit tehdä suoramaksuvaltuutuksen seuraavasti:

  • Nordea Asiakaspalvelussa soittamalla 0200 3000 (pvm/mpm) ma–pe klo 8–20 ja la–su klo 10–16
  • Senioreiden asiakaspalvelussa, kun soitat Nordea Asiakaspalveluun ja valitset numeronäppäimellä nolla
  • tarvittaessa voit varata ajan konttoriin soittamalla Nordean Asiakaspalveluun.

Käteismaksupiste

Hyvinvointialueen käteismaksupiste sijaitsee Sairaala Novan vieressä olevassa F2-rakennuksessa, -1-kerroksessa (Hoitajantie 1, 40620 Jyväskylä). F2-rakennus sijaitsee sairaalan Nova 2 -sisäänkäyntiä vastapäätä. Samassa tilassa sijaitsee myös Sairaala Novan kirjaamo.  

Käteismaksupiste on avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 10–12. Voit maksaa käteismaksupisteellä hyvinvointialueen laskuja käteisellä tai pankkikortilla.